OCR 2016

Wederom geslaagde voetbalmiddag OCR

Het trainingscomplex van FC Twente stond in het teken van voetbal-gerelateerde spelletjes op woensdagmiddag 20 april 2016 tijdens de afsluitende voetbalmiddag voor kinderen met een beperking.

Van medio maart tot eind april 2016 heeft Stichting Doelpunt, in samenwerking met Onderwijs Centrum Het Roessingh (OCR) en de FC Twente Voetbalacademie, een voetbalproject georganiseerd voor leerlingen van het OCR in Enschede.

Doel van het project is kinderen met een (met name motorische) beperking te laten ervaren wat de mogelijkheden zijn ten aanzien van voetbal op aangepast niveau. Het betreft bijna vijftig (lopende) leerlingen van acht klassen van Onderwijs Centrum Het Roessingh, die allemaal een lichamelijke (of meervoudige) beperking hebben. In het kader van maatschappelijke ontwikkeling waren jonge talentvolle spelers van de FC Twente Voetbalacademie (Jong Twente) betrokken bij de activiteiten.
Ook de ambassadeurs van Stichting Doelpunt, scheidsrechter Bas Nijhuis en analist en voormalig profvoetballer Arnold Bruggink, leverden tijdens het project een bijdrage aan de activiteiten.

Gedurende vijf weken werden de reguliere gymlessen van de leerlingen gevuld met het thema “voetbal”. De lessen werden gegeven door docenten bewegingsonderwijs van het OCR. Zij werden daarin bijgestaan door jeugdspelers van de FC Twente Voetbalacademie.

Mede door dit project hopen we dat kinderen met een beperking in gaan zien dat voetbal op aangepast niveau voor hen haalbaar is. Hoe meer kinderen met een beperking zich aansluiten bij een G-voetbalvereniging, hoe meer ze allemaal op eigen niveau kunnen gaan voetballen.

Op FC Twente TV was op vrijdag 29 april 2016 een reportage over dit voetbalproject te zien.
Klik hier. Vanaf minuut 8:40 tot 11:50.

De foto’s van de voetbalmiddag staan op de site. Klik hier om direct naar de foto’s te gaan.