Stichting Doelpunt gaat op in G-Kracht Voetbal League

We hadden ons als DOEL gesteld om het G-voetbal op de kaart te zetten. We hebben er een PUNT van willen maken dat een grote groep sporters met een (met name) motorische beperking, voetballen als een serieuze optie zou gaan zien. We hebben gepromoot, geprikkeld en geënthousiasmeerd. Met – dat kunnen we rustig stellen – een bevlogen bestuur. Met een grote groep betrokken vrijwilligers. Met loyale sponsors en donateurs. We hebben samengewerkt met fantastische organisaties. En kennisgemaakt met geweldige deelnemers.

Voldoende gescoord?

Een vraag die wij ons na bijna negen jaar hebben gesteld, is – om maar in voetbaltermen te blijven – hebben wij voldoende gescoord? Het G-voetbal staat inmiddels op de kaart. Een grote groep voetbalfans weet haar weg naar een club dan ook al te vinden. Regio Oost-Nederland kent inmiddels zo’n 70 verenigingen die G-voetbal aanbieden. Daar voetballen nu circa 1.700 kinderen en volwassenen. Dat is in belangrijke mate een verdienste van de KNVB en allerlei enthousiaste mensen bij de verenigingen. Laat dat voorop staan. Maar wij hebben daar wel aan mogen bijdragen.

Vernieuwing

Dus ja, gescoord hebben we zeker. Maar is de wedstrijd al gewonnen? Nee, nog niet. Maar – nu het G-voetbal veel bekender is – zijn we wel in een volgende fase beland. De ontwikkeling van het G-voetbal vraagt nu om focus op andere terreinen zoals verenigingsbeleid, diversiteit en kwaliteit. Met die wetenschap zijn de doelstellingen van onze stichting dan ook verouderd. En dus is het tijd om actie te ondernemen. Tijd voor vernieuwing.

G-Kracht Voetbal League

Dit betekent dat we gaan stoppen met Stichting Doelpunt als zodanig. Maar zonder dat al het goede verloren gaat. De stichting gaat vanaf 2019 op in de G-Kracht Voetbal League. Een nieuwe aanjager in de sector. Een platform dat clubs verenigd en met een bredere scoop naar het G-voetbal kijkt. Voor ons is het een één-tweetje: deze stap is niet alleen heel logisch, het zorgt ook voor nieuwe energie. Er staat namelijk ook een fruitig frisse groep mensen te trappelen om aan de slag te gaan.

Bestuur

Als bestuur hebben we een belangrijke schakel mogen vormen in dit proces. Juist op dit moment in onze bestaansgeschiedenis is het mooi en goed om daarop terug te kijken. Hoewel we wars zijn van borstklopperij, heerst er een gevoel van trots. Op onszelf, maar bovenal op elkaar. Dit hebben we eensgezind gedaan. Met ziel en zaligheid. Wat wij hebben gepresteerd is gehoord, gezien, gevoeld en is onuitwisbaar geworden. Het was een heel goede samenwerking.

Belangeloze steun

Wat wij tegen jullie willen zeggen is: dank je wel! Dank jullie heel, heel hartelijk. Met regelmaat kregen we belangeloos ondersteuning voor van alles en nog wat. Niet alleen omdat dat kon, maar vooral omdat die hulp graag werd aangeboden. Van de deelnemers aan onze activiteiten mochten wij vervolgens alle dankbaarheid ontvangen. En die was er massaal. Het heeft onze harten gevuld en dat geeft nog steeds enorm veel voldoening.

Hopelijk blijft iedereen die betrokken was bij onze stichting het G-voetbal volgen en steunen. Deze bijzondere doelgroep verdient het en heeft het ook nodig. Kijk eens op: www.g-kracht-voetbal.nl.

Het bestuur van Stichting Doelpunt
Wim Hondelink, Gerard  & Ingrid Stokkink, Jeroen & Erna Koeslag