Geslaagd voetbalproject OCR 2018

Van begin maart tot aan de afsluitende middag op 25 april 2018 hebben de leerlingen van Onderwijs Centrum Het Roessingh (OCR) deelgenomen aan het voetbalproject.
Doel van het project is om kinderen plezier te laten beleven aan het voetbalspel, ook als bewegen wat minder vanzelfsprekend is.
5 weken lang stonden de gymlessen op school in het teken van voetbal. In die periode zijn alle klassen 2x bezocht door 2 jeugdspelers van FC Twente. Tevens hebben deze voetballers geholpen tijdens de afsluitende middag op 25 april, op het trainingscentrum te Hengelo (O), als teambegeleiders of als spelleiders.

De kinderen van het OCR werden op woensdag 25 april bij school opgehaald en met een OAD-bus naar Hengelo gebracht. Daar stond een lunch klaar en werden de t-shirts uitgedeeld.
Na het omkleden en de officiële opening deden de deelnemers een gezamenlijke warming-up onder leiding van Arnold Bruggink. Daarna gingen alle deelnemers de voetbalgerelateerde spellen afwerken. In de pauze was er een freestyle voetbal show van Rowdy Heinen en Aron Nijland.
Na afloop kregen de deelnemers een goodiebag en een medaille.

Stichting Doelpunt heeft dit project georganiseerd in samenwerking met Attack voetbal, het OCR en FC Twente.

Alle vrijwilligers en sponsoren bedanken we hartelijk voor de geweldige inzet en betrokkenheid.

We kijken terug op een geslaagd project waarin circa 50 kinderen veel plezier aan het voetbalspel hebben beleefd. De foto’s van de afsluitende voetbalmiddag van 25 april kun je hier vinden.