CP-voetbal 2016 in Gelselaar

Op zaterdag 28 mei 2016 organiseert Stichting Doelpunt, in samenwerking met EGVV, DEC ’10 en KNVB CP-voetbal, een CP-voetbaldag in Gelselaar.

CP staat voor Cerebrale Parese. Mensen met Cerebrale Parese (CP) hebben als gevolg van een hersenbeschadiging (bij de geboorte of op latere leeftijd) een motorische beperking.
De doelstelling van Stichting Doelpunt is voetbal voor kinderen met een met name motorische (of meervoudige) beperking te stimuleren en promoten. Daarom zijn wij bijzonder blij met de komst van de nationale CP selecties naar Gelselaar.

Wat is CP voetbal:
CP-voetbal (internationaal Football 7-a-side genoemd) wordt gespeeld door voetballers die als gevolg van een hersenbeschadiging een motorisch probleem hebben. CP-voetbal is een sport die alleen internationaal (Europees-, Wereldkampioenschap en Paralympisch) beoefend kan worden. Er wordt zeven tegen zeven gespeeld op een kleiner voetbalveld (75m x 55m), het doel is ook kleiner (5m x 2m).
Er wordt gespeeld volgens de regels van de FIFA, waarbij enkele spelregels (géén buitenspel en inrollen) zijn aangepast. De spelers van het Nederlands CP-voetbalteam spelen allen voetbal bij een reguliere club.

De nationale CP-voetbal selecties van het A-team, onder 14 jaar, onder 16 jaar en onder 18 jaar komen op 28 mei naar Gelselaar. In de ochtend trainen de CP-selecties op de velden van EGVV. ’s Middags staan jeugdwedstrijden tegen teams van DEC ’10 op het programma (DEC ’10 is een combinatievereniging van jeugd uit Gelselaar en Diepenheim). Het A-team speelt ’s middags een wedstrijd tegen een combinatieteam van EGVV.
De wedstrijden worden gespeeld volgens de regels van het CP-voetbal.

Programma 28 mei 2016:
Locatie: EGVV, Driessenweg te Gelselaar.
Klik hier (Programma CP-voetbaldag 28-05-2016) voor het programma.

Tijdens de CP-voetbaldag worden diverse activiteiten rondom de velden georganiseerd.