3e CP-voetbaldag te Gelselaar op 12-11-2017

Op zondag 12 november 2017 zullen de jeugdselecties (JO15, JO17, JO19) van het Nationale CP-voetbal weer naar Gelselaar komen voor een training in de ochtend en een oefenwedstrijd tegen teams van DEC’10 in de middag op de velden van EGVV te Gelselaar (Driessenweg 25). DEC’10 is een combinatievereniging van jeugd uit Diepenheim en Gelselaar.
De wedstrijden worden gespeeld volgens de regels van het CP-voetbal.

Wat is CP voetbal:
CP-voetbal (internationaal Football 7-a-side genoemd) wordt gespeeld door voetballers die als gevolg van een hersenbeschadiging een motorisch probleem hebben. CP-voetbal is een sport die alleen internationaal (Europees-, Wereldkampioenschap en Paralympisch) beoefend kan worden. Er wordt zeven tegen zeven gespeeld op een kleiner voetbalveld (75m x 55m), het doel is ook kleiner (5m x 2m).
Er wordt gespeeld volgens de regels van de FIFA, waarbij enkele spelregels (géén buitenspel en inrollen) zijn aangepast. De spelers van het Nederlands CP-voetbalteam spelen allen voetbal bij een reguliere club.

Programma 12 november 2017: (onder voorbehoud van wijzigingen)
Locatie: EGVV, Driessenweg 25 te Gelselaar
09:30 uur aankomst CP-voetbal selecties
10:30 uur aanvang training CP-selecties
12:00 uur pauze/lunch
13:00 uur freestyle act
13:30 uur aanvang selectiewedstrijden:
      – 13:30 uur Selectie onder 15 – DEC ’10 JO13
      – 14:00 uur Selectie onder 17 – DEC ’10 JO15
      – 14:45 uur Selectie onder 19 – DEC ’10 JO17
16:00 uur einde programma – napraten

Voor meer informatie over CP-voetbal zie: www.cpvoetbal.nl.

Publiek is van harte welkom!